Support af KOMBIT løsningsportefølje

Her finder du praktiske informationer om supporten på de forskellige løsninger, som er indkøbt og forvaltes af KOMBIT.

På denne side finder du oplysninger om, hvordan du får support på KOMBIT-løsninger i drift.

I hovedreglen et det leverandøren, der har udviklet løsningen, der håndterer support på løsningerne - se kontaktinformationer herunder.

Du skal som udgangspunkt altid kontakte den servicedesk, helpdesk eller servicelinje, der er nævnt under de enkelte løsninger. Står du i en fastlåst situation, hvor servicedesken ikke imødekommer hvad man kan forvente og har brug for assistance til at komme videre med din sag hos din leverandørs servicedesk, kan du kontakte KOMBIT mandag-torsdag mellem kl. 08.00 og 15.30 og fredag mellem 08.00 og 14.00 på telefonnummer 7268 8132.

Hvis opkaldet ikke bliver besvaret eller telefonen er optaget, så læg en besked og vi ringer tilbage snarest derefter.

Klik på den løsning du søger support-information om

AULA

Aula er den nye kommunikationsplatform i folkeskoler, SFO’er og dagtilbud, der giver elever, pædagogisk personale og forældre adgang til informationer fra skolen og dagtilbud. Læs mere på https://aulainfo.dk/om-aula/

Kontaktoplysninger:
Du skal være supportberettiget kommunal bruger for at henvende dig til Aula Support. Her kan du indrapportere direkte igennem Aula. Log på Aula.dk og send en fejlrapportering i administrationsmodulet. Læs mere på https://aulainfo.dk/guide-til-projektledere/support/
Øvrige brugere skal henvende sig til skolen, SFO'en eller barnets dagtilbud.

Hjemmeside: På http://aulainfo.dk er information samlet og opdateret, målrettet både kommunale projektledere og administratorer, samt leverandører, pædagogisk personale, forældre og elever.

Aktuel driftsstatus: gå til https://aulainfo.dk/driftstatus/

BBR

Support til borgere og virksomheder skal ske igennem kommunen.

Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8916
E-mail: KOMBIT.BBR@netcompany.com

Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-18.00

Support om lovfortolkning: BBR@BBR.dk

Projektrelaterede spørgsmål: bbrv20kommune@kombit.dk

Aktuel driftsstatus: i BBR-løsningen på https://kommune.bbr.dk/IdPSelection#!/

I tilfælde af at løsningen er nede, bliver der skrevet ud til alle de brugere, som har tilmeldt sig en mailliste hos Netcompany.

Borgerblikket

Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8909
E-mail: KOMBIT.SAPA@netcompany.com

Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-24.00

Aktuel driftsstatus: gå til driftsstatus 

Byg og Miljø

Borgere og virksomheder skal rette henvendelse til den kommune, deres ansøgning skal håndteres i.

Servicedesk (kun for superbrugere): Servicedesk-portal til Byg og Miljø, hvor registrerede brugere kan indrapportere eventuelle fejl direkte. Her er fx også mulighed for at vedhæfte skærmbilleder etc. Servicedesken tilgås på https://knowledgecube.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/7

Support (kun for superbrugere): Tlf. 33 98 33 96.

Aktuel driftsstatus: https://driftsstatus.bygogmiljoe.dk/

DUBU

Gå til aktuel driftsstatus for DUBU

Support til DUBU (kun for superbrugere)

Support håndteres via Netcompanys Service Desk.

Hvis du oplever fejl i DUBU, bør du som udgangspunkt benytte DUBUs indbyggede supportværktøj. 

Telefoniske henvendelser bør kun benyttes ved hastesager. I tilfælde heraf kan du kontakte Netcompanys Service Desk på:

Tlf.: 3334 8931 (mandag-onsdag & fredag kl. 8 til 16 samt torsdag kl. 8 til 18)

Mail: Kombit.DUBU@netcompany.com

Kontakt DUBU-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte DUBU-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til DUBUs postkasse

EESSI - Kommunernes RINA

Leverandørens servicedesk:
Tel.: +45 7070 1144
E-mail:  eessi.support@cloudeon.com  

Åbningstid hos servicedesk:
Mandag-fredag 08.00-16.00

Portal:
https://eessi.cloudeon.com/support/home

Aktuel driftsstatus:
https://eessi.cloudeon.com/support/announcements

FLIS

Kommunal support:
Tlf.: +45 3311 4047
E-mail: KOMBIT.FLIS@netcompany.com

Hjemmeside med supportoplysninger: https://www.eflis.dk/

Åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 07.00 – 17.00

Fælles Bibliotekssystem (FBS)

Gå til aktuel driftsstatus for FBS

Support til Cicero / FBS (kun for superbrugere)

Kontaktoplysninger
Tlf: 8943 2060
E-mail: support.sll.fbs@systematic.com

Åbningstider i Systematic Support
Mandag-fredag 08.00 - 16.00

Supportportalen kan tilgås via dette link

Kontakt FBS-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte FBS-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til FBS' postkasse

Fælles Biblioteksinfrastruktur (FBI)

Gå til aktuel driftsstatus for FBI

Support til FBI

Kontaktoplysninger
Tlf: 4486 7777

Kontaktformular: https://kundeservice.dbc.dk/kontakt

Åbningstider i DBC kundeservice
Mandag-fredag kl. 08.30 - 16.00

Supporthjemmeside: https://kundeservice.dbc.dk/

Kontakt FBI-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte FBI-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til FBI's postkasse

Kommunernes Pensionssystem (KP)

Supportberettigede bruger kan med fordel benytte menupunktet "Min Support" i systemet til fejlmelding.

Leverandørens servicedesk:
Tel.: +45 3334 8959
E-mail: kombit.kp@netcompany.com

Åbningstid hos servicedesk:
Mandag-fredag 08.00-16.00

Aktuel driftsstatus: 
https://www.kommunernespensionssystem.dk/ (kun adgang for systemets brugere)

Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD)

KSD er opdelt i en borgervendt selvbetjeningsløsning kaldet MitSygefravær og en fagløsning til kommunale sagsbehandlere.
Ved behov for hjælp til Mit Sygefravær skal man som borger rette henvendelse til kommunen.

KSD Driftsstatus: https://kundenet.kmd.dk/arbejdsmarked/ksd/

KSD Servicedesk:

Det er kun kommunernes supportberettigede brugere, der kan kontakte KSD Servicedesk.

Kommunens øvrige KSD-brugere skal tage fat i en af kommunens supportberettigede brugere

Telefon:   4460 1090

E-mail:     sygedagpenge@ksdp.dk

                sygedagpenge@sikker.ksdp.dk

​Supportberettigede brugere kan med fordel benytte KMDs Serviceportal https://www.kmd.dk/kmd-serviceportal, hvor status på kommunens KSD-supportsager kan følges.

Åbningstider i Supporten: Mandag, tirsdag, onsdag og fredag 07:00-16:00,  Torsdag 07:00-17:00, Helligdage, grundlovsdag, juleaftensdag og nytårsaftensdag er der lukket.

 

Kontakt KSD-teamet i KOMBIT:

Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte KSD teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse: KSD@kombit.dk

Kommunernes Ydelsessystem (KY)

KY er opdelt i en borgervendt selvbetjeningsløsning, som tilgås via borger.dk, og en fagløsning til kommunale sagsbehandlere.
Ved behov for hjælp som borger skal man rette henvendelse til kommunen. 

KY Driftsstatus: https://www.kommunernesydelsessystem.dk/driftmeddelelser/

KY-servicedesk

Det er kun kommunernes supportberettigede brugere, der kan kontakte KY-supporten. Kommunens øvrige KY-brugere skal tage fat i en af kommunens supportberettigede brugere.

Telefon: 3334 8921

E-mail: Kombit.KY@netcompany.com

Supportberettigede bruger kan med fordel benytte menupunktet "Min Support" i systemet til fejlmelding. 

Supportens åbningstid: hverdage kl. 7.00-19.00.

 

Kontakt KY-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål eller af andre årsager ønsker at kontakte KY teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse: KY@kombit.dk

Køreprøvebooking (KPB)

Hjemmeside: https://koreprovebooking.dk

Support til Borgerservice, Køreskoler og Færdselsstyrelsen:

Service Desk e-mail: kpb.support@knowledgecube.net

Telefonisk åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag 08.00 – 16.00

Service Desk telefon +45 3398 2000

Aktuel driftsstatus: gå til https://driftsstatus.koreprovebooking.dk/Home/StatusPage

Ved problemer med rettigheder skal du kontakte hhv. Nets DanID erhvervssupport eller Virk.dk support.

Læs mere om Køreprøvebooking på KOMBIT: http://www.kombit.dk/koreprovebooking

Mit Sygefravær

Gå til aktuel driftsstatus for Mit Sygefravær

Support til Mit Sygefravær

Borgersupport

Support til borgere skal ske igennem kommunen.

Er du borger, og har du brug for hjælp til brugen af Mit Sygefravær, skal du kontakte din bopælskommune.

Kommunesupport (kun for supportberettigede brugere)

Kommunale supportberettigede brugere kan kontakte supporten via servicedesk.

Her finder man også oplysninger om telefonnummer og åbningstider. 

Kontakt Mit Sygefravær-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål, ændringsønsker eller af andre årsager ønsker at kontakte Mit Sygefravær-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til Mit Sygefraværs postkasse

NemRefusion

Gå til aktuel driftsstatus for NemRefusion

Support til virksomheder og kommunale sagsbehandlere

Gå til supportside

Gå til supportformular

Service Desk:

Tlf.: 7370 7035

Åbningstider: Mandag-fredag kl. 08.00 – 16.00

Ved problemer med log-in, og hvis aktuel driftsstatus ikke indikerer fejl, skal du kontakte MitID erhvervssupport

Kontakt NemRefusion-teamet i KOMBIT

Hvis du har spørgsmål, ændringsønsker eller af andre årsager ønsker at kontakte NemRefusion-teamet i KOMBIT, kan du sende en mail til vores postkasse:

Skriv til NemRefusions postkasse

Refusion af sygedagpenge

Kontakt den fraværendes bopælskommune.

Hjemmeside: Liste over kommuner på Virk.dk 

Refusion af barselsdagpenge

Kontakt Udbetaling Danmark:
Tlf.: 7012 8064
E-mail: Log på Virk.dk og send digital post til 'Barselsdagpenge'

Åbningstider i Service Desk:
Mandag-onsdag kl. 08.00 – 16.00
Torsdag kl. 08.00 – 18.00
Fredag kl. 08.00 – 15.00

SAPA

Kommunale sagsbehandlere:
Tel.: +45 3334 8909
E-mail: KOMBIT.SAPA@netcompany.com

Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag 06.00-24.00

Aktuel driftsstatus: gå til driftsstatus 

Serviceplatformen

Kommuner og leverandører:
Tlf.: +45 8987 2137 (IBM)
E-mail: helpdesk@serviceplatformen.dk

Åbningstider i IBM Helpdesk:
Mandag-fredag kl. 06.00 – 18.00

Aktuel driftstatus: driftstatus.kombit.dk

www.digitaliseringskataloget.dk

Socialt Frikort

Socialtfrikort.dk understøtter ordningen om Socialt Frikort, der tilbyder udsatte borgere at tjene op til 20.000 kr. skattefrit årligt i 2019 og 2020 uden, at det medfører en reduktion af forsørgelsesydelserne. Brugerne af systemet er borgere, kommunale sagsbehandlere og virksomheder. Læs mere om ordningen på www.socialstyrelsen.dk/socialtfrikort.

Kontaktoplysninger:
Tlf.: 32 65 32 32 (mandag til fredag, 08:00 - 16:00)
E-mail: Socialt Frikort Service Desk: support@socialtfrikort.dk

www.socialtfrikort.dk

Støttesystemerne

Kommuner og leverandører:
Tlf.: +45 4460 2160
E-mail: sts-support@kmd.dk

Åbningstider i Kundeservice:
Mandag-fredag kl. 06.00-18.00

Aktuel driftsstatusdriftstatus.kombit.dk

www.digitaliseringskataloget.dk

Sygesikring

Oprettelse af, eller se status på, supportsag/-ticket (fejlmeldinger og servicebestillinger), samt overblik over kendte fejl og eventuel omgåelse: http://supportportalen.systematic.com/

Telefonisk kontakt til Servicedesk
Åbningstid er arbejdsdage mellem: 08:00 - 16:00
Telefon +45 8920 3091

Opret venligst en ticket via http://supportportalen.systematic.com/ inden du retter telefonisk henvendelse til Servicedesk.

Virk.dk support

Hjælp til rettigheder til at indberette via Virk.dk:
Tlf.: +45 7020 0030

Åbningstider i Service Desk:
Mandag-fredag  09.30 – 14.30

Hjemmeside: Virk.dk support

Ydelsesrefusion (YR)

YR's support nås via www.Ydelsesrefusion, hvor supportberettigede brugere kan logge ind.

Driftsstatus kan følges her: Driftstatus (ydelsesrefusion.dk)

Man kan også kontakte leverandøren DXC's helpdesk på følgende telefonnr. og mail:
Tlf.: 8988 5842 (mandag - fredag kl. 08:00 - 17:00)

Mail: sca-helpdesk@dxc.com