Kommunernes Pensionssystem (KP)

På denne side finder du relevant materiale vedrørende KP.

Hvis du har spørgsmål til dokumentbiblioteket eller leder efter et specifikt dokument, er du velkommen til at skrive til kp@kombit.dk.

Læs mere om KP her.

Implementering og videreudvikling

(Auto 16) Godkend serviceaftaler fra EG og aktiver fil-ruter.pdf

Bilag - (Auto 16) Aktivering af Fil-rute.pptx

(Auto 15) Tag stilling til, om I ønsker at tilkøbe integration med EGs selvbetjeningsløsning og gå evt. i dialog med EG.pdf

(Auto 13) Kontroller individuel tekst på løbende personlige tillæg og tilret efter behov

Bilag – (Auto 13) Eksempel på hvordan individuel tekst fremgår af breve

(Auto 12) Gennemgå og udarbejd afslagsårsager til udvidet helbredtillæg og personlige tillæg

Bilag – (Auto 12) Eksempel på hvordan afslagsårsagstekst fremgår af breve samt overblik over afslagsårsager

Bilag – (Auto 12) Excelark til årsagstekster – Download og udfyld

(Auto 11) Udsøg løbende ydelser uden revurderingsdato og påfør manglende dato

(Auto 10) Tag stilling til nye og ændrede brevskabeloner og foretag evt. tilpasning

(Auto 9) Tag stilling til og foretag evt. opsætning af nye systemparametre relateret til prisaftaler

(Auto 8) Automatisk behandling af ansøgninger vedr. personlige tillæg

(Auto 7) Opsæt fordelingsregler for fordelingskomponenten

(Auto 6) Tag stilling til opsætning af kommunens hændelsesabonnementer ifm. revurderinger

(Auto 5) Giv samtykke til oprettelse af SFTP-rute til selvbetjeningsløsningen

(AUTO 4) Giv samtykke til oprettelse af SFTP-ruter for jeres selvbetjeningsløsning

(Auto 5) Giv samtykke til oprettelse af SFTP-rute til selvbetjeningsløsningen

(Auto 3) Opsætning af fordelingsregler for selvbetjeningsløsningen

Bilag - (Auto 3) Oversigt over relevante KLE nr. i KP

(AUTO 2) Automatisk behandling af ansøgninger vedr. helbredstillægskort og udvidet helbredstillæg

(AUTO 1) Tag stilling til nye sagstyper og tilhørende ydelses- og træktyper

Statusmøde d. 2. september (uge 36 2025).pptx

Statusmøde d. 12. juni (uge 24 2025) - Bl.a. med Aalborgs erfaringer med at tage eFaktura i brug

Statusmøde d. 13. maj (uge 20 2025).pptx

Statusmøde d. 8. april (uge 15 2025) - Bl.a. med emne om dag-til-dag-flytning

Emnespørgetime - Kom godt i gang med KP - 3.4.25.pptx

Statusmøde d. 6. marts (uge 10 2025)

Statusmøde d. 21. januar (uge 4 2025) - Bla.a med Lene Sloth, som fortæller om at tage KP i brug.pdf

Statusmøde d. 5. december (uge 49 2024).pptx

Statusmail (uge 44 2024).pptx

Statusmail (uge 40 2024).pptx

Statusmøde d. 29. august 2024 (uge 35) - Inkl. om fodbehandling efter release 5.2 og de kommende regionsmøder

Statusmøde d. 11. juni (uge 24 2024).pptx

Statusmøde d. 7. maj (uge 19 2024)

Statusmøde d. 11. april (uge 15 2024).pptx

Statusmøde d. 13. marts 2024 (uge 11)

Statusmøde d. 8. februar 2024 (uge 6)

Statusmøde d. 18. januar 2024 (uge 3)

Statusmøde d. 14. december (uge 50)

Statusmøde d. 23. november (uge 47)

Statusmøde d. 1. november (uge 44)

Statusmøde d. 3. oktober (uge 40)

Statusmøde d. 14. september (uge 37)

Statusmøde d. 15. august (uge 33)

Statusmøde d. 22. juni (uge 25)

Statusmøde d. 1. juni (uge 22) - Status på release 3 og erfaringer med automatisering fra piloter

Statusmøde d. 2. maj (uge 18) - Fokus på release 3.0

Statusmøde d. 30. marts (uge 13) - Præsentation af udbetaling til 3. part relateret release 3.0

Statusmøde d. 9. marts (uge 10) - Præsentation af brevkoncept bl.a. relateret release 3.0

Statusmøde d. 7. februar (uge 6) - Demo af procesunderstøttelse relateret release 3.0

Statusmøde d. 17. januar (uge 3)

Vejlednings- og uddannelsesmaterialer

Links til KP-dag - Emne 2 om oprettelse af breve

Brevworkshop - links til vejledninger mm..pdf

Introduktion til breve i KP

Kom godt i gang med breve i KP - Linksamling.pptx

Video: Gennemgang af linksamlingen "Kom godt i gang med breve i KP"

Opsætning og ændringer til breve med eksempler (relateret release 4.0 - d. 14.11.23)

Gennemgang af en række udvalgte breve særligt til personligt tillæg og udvidet helbredstillæg (relateret release 4.0 - d. 26.10.23)

Vejledning til oprettelse af breve og brug af Word plugin

Følgende tre vejledninger er også gennemgået i de videoer, du kan finde nedenfor og under "Vejledning mv. (KP)" / "Videoer".

Vejledning til oprettelse af brevskabeloner.docx

Vejledning til oprettelse af brevskabeloner - Kort version.docx

Alternativ til Word Plugin - Rediger og sæt ind.docx

Installationsfil til Word plugin

Videovejledning til oprettelse af breve

Følgende videoer ligger også under "Vejledning mv. (KP)" / "Videoer".

Opret brev i KP - Del 1 - Manuelle og automatiske flettefelter

Opret brev i KP - Del 2 - Indholdselementer

Opret brev i KP - Del 3 - Flettespørgsmål

Opret brev i KP - Test dit brev i KPs træningsmiljø

Opret brev i KP - Test dit brev i KPs systemparameteren i træningsmiljø eller produktionsmiljø, hvis du ikke har adgang til træningsmiljøet

Opret brev i KP - Simple eksempler på flettefelter, indholdselementer og flettespørgsmål samt afprøvning af brevet

Breve i KP

KP brevbibliotek - centrale skabelonfiler.xlsx
(Links til breve, du finder i ovenstående brevbibliotek: Afslag personligt tillæg - Patch 03.09.25 - Ændring markeret med gul.pdf, Afslag udvidet helbred subjektivt - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Afslag almindeligt helbredstillg - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Ophrsbrev udvidet helbredstillg - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Ophr af helbredstillgskort - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Helbredskort - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Bevilling af udvidet helbredstillg til fodbehandling - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Bevilling af udvidet helbredstillg - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Agterskrivelse udvidet helbredstillg - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Agterskrivelse Helbredstillgskort - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Afslagsbrev Helbredstillgskort - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf, Afslag udvidet helbredstillg auto - R5.6 - Ændring markeret gul.pdf)

Arkiv

(MI 01) Match ydelser og træk fra KMD SPK til ydelses- og trækarter i KP

Bilag - (MI 01) Match ydelser og træk fra KMD SPK til ydelses- og trækarter i KP

(MI 02) Match los-enheder med fælleskommunalt organisationssystem

Bilag til KLIK-opgaven MI 02_Match LOS-enheder med fælleskommunalt organisationssystem (KP Basis)

(MI 03) Bestil abonnement på sortiment til anvendersystemet

(MI 04) Bestil abonnement på anvendersystemets sortiment til bogføringssystemet

Bilag - (MI 04) Kommunernes bogføringssystemer

(MI 05) Match administrativ enhed til sager

(MI 07) Udfyld kommunens omkostningssted delsortiment

(MI 10) Udarbejd og tilføj myndighedsspecifikt sortiment

(MI 12) Tilføj detaljering for ydelsestyper og træktyper

(MI 13) Håndter PUCer i kildedata

(MI 14) Foretag opsætning af VPN

(MI 15) Udarbejd jobfunktionsroller for KP

Bilag - (MI 15) KLE-numre

Bilag - (MI 15) Jobfunktionsroller Skabelon

Bilag - (MI 15) Brugersystemroller i KP

(MI 16) Kontroller kommunens eget it miljø

(MI 17) Fremsend kommunens ip-adresse

(MI 18) Opret jobfunktionsroller i FK-administrationsmodul

(MI 20) Foretag sammenkobling af jobfunktionsroller og medarbejdere

Bilag - (MI 20) - Dokumentation af jobfunktionsroller og medarbejdere

(MI 21) Tildel jobfunktionsroller i kommunens brugerkatalog

(MI 23) Indmeld kommunal version af Word og evt. Citrix

(MI 24) Map værdier for KP i bogføringssystemet

Video om brugen af omkostningssted og (MI 24) Map værdier for KP i bogføringssystem

Bilag - (MI 24) - Email - Vigtigt vedr. (MI 24)

Bilag - (MI 24) - Organisation i ØiR perspektiv

Bilag - (MI 24) - Mapning af bogføringssystem

Bilag - (MI 24) - Baggrundsviden, værdier og mapningsregler

Bilag - (MI 24) - Finanssortiment

(MI 25) Gennemfør nulsumstest

Bilag - (MI 25) - Brugervejledning - KP Nulsumstest

Bilag - (MI 25) - Finansbilag ifm. nulsumstest for bogføringssystem

(MI 26) Håndtér nye MAF driftskonti

Bilag - (MI 26) - Gamle MAF driftskonti

Bilag - (MI 26) - Nye MAF driftskonti

(MI 27) Gennemfør nulsumstest på MAF driftskonti

(MI 28) Verificér kommunelogo

(MI 32) Opret udbetalende enhed

Vejledning - (MI 32) Opret udbetalende enhed

(MI 33) Opsæt opgavepakker

Bilag - (MI 33) - Opgaveanalyse v2

(MI 34) Opsæt forretningskonstanter

 Bilag - (MI 34) - Forretningskonstanter

(MI 36) Opsæt forretningskonstanter for print på serviceplatformen

Bilag – (MI 36) – Kommunernes oplysninger

(MI 37) Opret kommunespecifikke klassifikationer

(MI 38) Informer bogføringsfunktionen om kommende leverance af finansbilag

(MI 40) Analyser og beslut behovet for kommunespecifikke værdier i KPs finanssortiment

Bilag - (MI 40) – Ydelsestyper og træktyper

Bilag - (MI 40) - Finanssortiment

Bilag - (MI 40) - Oversigt over kontotyper og parametre

(MI 41) Fastsættelse af standard administrativ enhed i KP

(MI 42) Genbesøg opsætning af administrative enheder

Bilag - (MI 42) - Brugervejledning - redigering og oprettelse af systemparameter - administrerende enhed til sag

Bilag - (MI 42) - Brugervejledning - redigering af systemparameteren - Standard administrativ enhed

(MI 43) Håndtér mangler i KPs sortimenter

Bilag - (MI 43) Sortiment mangler

(MI 45) Detaljér kommunens opsætning i FK Organisation

(MI 45) Bilag - Kom godt i gang - Organisation - brugergrænseflade

(MI 48) Vurdér og indmeld nye sagstyper og-eller arter

(MI 49) Korrigér administrative enheder på konverterede sager

Bilag - (MI 49) - Filtrering af sagstyper

(MI 50) Map konti og kontodetaljeringer i bogføringssystemet

07.04.2022 - (MI 39) Opsæt opgavepakker

05.04.2022 - (MI 39) Opsæt opgavepakker

21.02.2022 kl. 14 - (UI 21) Gennemfør afprøvning af kommunal konfiguration

21.02.2022 kl. 9. - (UI 21) Gennemfør afprøvning af kommunal konfiguration

08.02.2021 - (MI 50) Map konti og kontodetaljeringer i bogføringssystemet

15.12.2021 - (MI 26) Håndtér nye MAF driftskonti

09.12.2021 - (MI 26) Håndtér nye MAF driftskonti

18.11.2021 - (MI 25) Gennemfør nulsumstest

11.11.2021 - (MI 12) Tilføj detaljering for ydelsestyper og træktyper

27.10.2021 - (MI 12) Tilføj detaljering for ydelsestyper og træktyper

05.11.2021 Piloter - (MI 25) Gennemfør nulsumstest

01.11.2021 - (MI 33) Opsæt opgavepakker

25.10.2021 - (MI 33) Opsæt opgavepakker

14.10.2021 - (UI 07) Vurdér kommunens behov for brug af kommunespecifikke brev- og journalnotatsskabeloner i KP

12.10.2021 - (UI 07) Vurdér kommunens behov for brug af kommunespecifikke brev- og journalnotatsskabeloner i KP

06.10.2021 - (MI 24) Map værdier for KP i bogføringssystemet

28.09.2021 - (MI 21) Tildel jobfunktionsroller i kommunens brugerkatalog

27.09.2021 - (MI 21) Tildel jobfunktionsroller i kommunens brugerkatalog

20.09.2021 - (MI 07) Udfyld kommunens omkostningssted delsortiment

13.09.2021 - (MI 18) Opret jobfunktionsroller og (MI 20) Foretag sammenkobling

03.09.2021 Piloter - (MI 24) Map værdier i bogføringssystem (MI 07) Udfyld omkostningssted delsortiment

01.09.2021 - (MI 37) Opret kom.sp. klassifikationer og (MI 10) Udarbejd og tilføj myndighedsspecifikt sortiment

30.08.2021 - (MI 37) Opret kom.sp. klassifikationer og (MI 10) Udarbejd og tilføj myndighedsspecifikt sortiment

24.08.2021 - (MI 41) Fastsættelse af standard administrativ enhed i KP

20.08.2021 - (MI 41) Fastsættelse af standard administrativ enhed i KP

23.08.2021 - (MI 40) Analyser og beslut behovet for kommunespecifikke værdier i KPs finanssortiment

19.08.2021 - (MI 40) Analyser og beslut behovet for kommunespecifikke værdier i KPs finanssortiment

09.06.2021 - (MI 05) Match administrativ enhed til sager